Abstract:
Lucrarea de faţă îşi propune să arate rezultatele cercetării întreprinse cu privire la competenţele psihosociale ale profesorilor din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2018-2019, la un număr de 200 de profesori din 9 şcoli din România, nivel preuniversitar , urban şi rural, în contextul transformărilor perpetuei din educaţie,cu scopul de a descoperi posibilităţile de optimizare a sistemelor educaţionale contemporane. Studiul experimental cognitiv privind competenţele psihosociale ale cadrelor didactice a fost sistematizat într-un conţinut, în baza identificării opiniei cadrelor didactice și , realizat prin anchetarea psihosocială. În acest context, ancheta psihosocială reprezintă o metodă activă de cercetare, aplicarea ei înseamnă implicit „acţiune socială”, proces de influenţă, instruire, educaţie. Caracterul activ al anchetei constă în aceea că, prin conţinutul întrebărilor sale, ea atrage atenţia subiecţilor investigaţi asupra problemelor supuse cercetării, cu acest prilej, faptele necunoscute sau parţial cunoscute pot deveni pe deplin cunoscute. Ancheta în investigaţia psihosocială a competenţelor cadrului didactic a fost metoda descriptivă prin care am obţinut idei, informaţii despre motivele dezvoltării personale.
Description:
MOGOŞAN, Vergina. Competenţele profesorului în şcoala contemporană Europeană. CSIE Working Papers Series. September 2019, issue 13, pp. 47-58. ISSN 2537-6187.