dc.contributor.author |
Rotaru, Olesea
|
|
dc.date.accessioned |
2024-09-16T05:44:49Z |
|
dc.date.available |
2024-09-16T05:44:49Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.uri |
https://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/3593 |
|
dc.description |
Teză de doctor în științe economice. Specialitatea: 521.04. Marketing și Logistică. Conducător ştiinţific: SAVCIUC Oxana, dr., conf. univ. |
en_US |
dc.description.abstract |
ADNOTARE
ROTARU Olesea. „Piața imobiliară: evoluții și tendințe de dezvoltare în condițiile Republicii Moldova”. Teză de doctor în științe economice. 521.04. Marketing și Logistică. Chişinău, 2024.
Structura tezei: introducere, trei capitole, concluzii şi recomandări, bibliografie din 241 de titluri, 30 anexe, 159 pagini text de bază, inclusiv 18 tabele, 57 figuri şi 2 formule. Tezele de bază ale lucrării au fost publicate în 8 lucrări ştiinţifice.
Scopul cercetării ține de fundamentarea științifică a bazei conceptuale privind piața imobiliară, evidențierea particularităților și principiilor de funcționare ale acesteia din perspectiva marketingului, de rând cu evaluarea dimensiunilor și a tendințelor pieței imobiliare locative din Republica Moldova. Obiectivele: Cercetarea și sistematizarea abordărilor teoretice cu privire la conceptul de piață imobiliară; Evaluarea situației actuale a pieței imobiliare din Republica Moldova; Analiza impactului crizelor economico-financiare și pandemice asupra pieței imobiliare; Analiza factorilor care influențează piața imobiliară, identificarea și evaluarea riscurilor asociate tranzacțiilor imobiliare; Investigarea preferințelor și comportamentului cumpărătorilor de bunuri imobiliare locative din Chișinău; Identificarea principalelor tendințe de dezvoltare ale pieței imobiliare locative din Chișinău; Configurarea elementelor mixului de marketing imobiliar.
Noutatea științifică și originalitatea lucrării. Fundamentarea științifică a bazei conceptuale privind piața imobiliară; Analiza de marketing a pieței imobiliare și identificarea tendințelor de dezvoltare ale acesteia; Relevarea principalilor factori de influență în achiziționarea spațiului locativ de către consumatorii autohtoni; Segmentarea pieței imobiliare din Republica Moldova; Analiza pieței imobiliare din perspectiva crizelor economice și pandemice în Republica Moldova; Identificarea alternativelor strategice de stimulare a pieței imobiliare din Republica Moldova; Elaborarea modelului vizionar de dezvoltare al pieței imobiliare din Republica Moldova în raport cu evoluțiile posibile ale conflictului militar din regiune. |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.subject |
mix de marketing imobiliar |
en_US |
dc.subject |
piața imobiliară |
en_US |
dc.subject |
piața imobiliară locativă/rezidențială |
en_US |
dc.subject |
cererea și oferta de imobil |
en_US |
dc.subject |
comportamentul cumpărătorilor de imobil |
en_US |
dc.subject |
piața imobiliară primară |
en_US |
dc.subject |
piața imobiliară secundară |
en_US |
dc.subject |
evoluția pieței imobiliare |
en_US |
dc.subject |
, tendințe de dezvoltare a pieței imobiliare |
en_US |
dc.title |
Piața imobiliară: evoluții și tendințe de dezvoltare în condițiile Republicii Moldova. Teză de doctor în științe economice |
en_US |
dc.type |
Book |
en_US |