IREK – AESM: Institutional Repository of Economic Knowledge

Eficacitatea politicilor contabile ale instituțiilor de învățământ superior cu autonomie financiară

Show simple item record

dc.contributor.author Țurcanu, Liliana
dc.contributor.author Grigoroi, Lilia
dc.date.accessioned 2025-03-10T11:36:55Z
dc.date.available 2025-03-10T11:36:55Z
dc.date.issued 2024-12
dc.identifier.issn 1810-9136
dc.identifier.uri https://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/3831
dc.description ȚURCANU, Liliana și Lilia GRIGOROI. Eficacitatea politicilor contabile ale instituțiilor de învățământ superior cu autonomie financiară = Effectiveness of Accounting Policies of Higher Education Institutions with Financial Autonomy. Economica. 2024, nr. 4(130), pp. 76-90. ISSN 1810-9136. en_US
dc.description.abstract Această lucrare explorează conceptul de eficacitate a politicilor contabile și dezvoltarea unui sistem de indicatori pentru măsurarea eficacității politicilor contabile ale instituțiilor publice de învățământ superior cu autonomie financiară. În acest context, autorii au studiat literatura de specialitate din bazele de date cu acces deschis și au realizat o analiză de conținut a politicilor contabile disponibile public, dar și a celor anexate la rapoartele de practică ale studenților, aplicând gândirea critică și metodele de raționament profesional. Rezultatele științifice sunt materializate într-un cadru de indicatori meniți să rezolve problemele de cuantificare a eficacității politicilor contabile ale instituțiilor de învățământ superior cu autonomie financiară. JEL: M41, I23, L32; CZU: 657.631.6:378(478); https://doi.org/10.53486/econ.2024.130.076 ************************************************************************************************************************************ This paper explores the concept of accounting policy effectiveness and the development of an indicator system for measuring the effectiveness of accounting policies in public higher education institutions with financial autonomy. In this context, the authors reviewed specialized literature from open-access databases and conducted a content analysis of publicly disclosed accounting policies, as well as those attached to students’ internship reports, applying critical thinking and professional reasoning methods. The scientific results are materialized into a framework of indicators aimed at addressing the challenges of quantifying the effectiveness of accounting policies in financially autonomous higher education institutions. JEL: M41, I23, L32; UDC: 657.631.6:378(478); https://doi.org/10.53486/econ.2024.130.076 en_US
dc.language.iso other en_US
dc.publisher ASEM en_US
dc.relation.ispartofseries Economica;Nr. 4(130)
dc.subject accounting policies en_US
dc.subject entity en_US
dc.subject institution en_US
dc.subject university en_US
dc.subject effectiveness en_US
dc.subject financial statements en_US
dc.subject politici contabile en_US
dc.subject entitate en_US
dc.subject instituție en_US
dc.subject universitate en_US
dc.subject eficacitate en_US
dc.title Eficacitatea politicilor contabile ale instituțiilor de învățământ superior cu autonomie financiară en_US
dc.title.alternative Effectiveness of Accounting Policies of Higher Education Institutions with Financial Autonomy en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account