IREK – AESM: Institutional Repository of Economic Knowledge

Particularități și metode de proiectare a unei noi destinații turistice

Show simple item record

dc.contributor.author Platon, Nicolae
dc.date.accessioned 2025-07-21T10:22:30Z
dc.date.available 2025-07-21T10:22:30Z
dc.date.issued 2025-06
dc.identifier.issn 1810-9136
dc.identifier.uri https://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/4328
dc.description PLATON, Nicolae. Particularități și metode de proiectare a unei noi destinații turistice = Particularities and Methods for Designing a New Tourist Destination. Economica. Online. 2025, nr. 2, pp. 7-21. ISSN 1810-9136. Disponibil: https://doi.org/10.53486/econ.2025.132.07 en_US
dc.description.abstract Turiștii ca consumatori ai produselor și serviciilor turistice au o curiozitate înnăscută în ceea ce privește cunoașterea lumii în care trăiesc și de aceea sunt mereu în căutarea experiențelor plăcute și inedite, ce țin de valorificare unei destinații turistice noi. În aceste condiții, agenții pieței turistice: agențiile de turism detailiste și tur-operatorii sunt nevoiți, în permanență, să pună la dispoziția turiștilor noi destinații turistice, pentru a-și diversifica oferta turistică existentă. Este important ca destinațiile turistice puse la dispoziția pieței să aibă menirea de a satisface comportamentul de consum al potențialilor turiști și totodată să completeze oferta turistică a țării. Articolul respectiv, descrie specificul, modul de proiectare și punere în valoare turistică a unei destinații turistice noi, atât din viziunea consumatorilor-turiști, cât și prin prisma agenților pieței turistice, implicați în prestația turistică. CZU: 348.486(478); JEL: M2, Z3 ************************************************************************************************************************************* Tourists, as consumers of tourism products and services, have an innate curiosity regarding the knowledge of the world in which they live and that is why they are constantly looking for pleasant and unique experiences associated with the exploitation of a new tourist destination. Under these circumstances, the agents of the tourist market: retail travel agencies and tour operators, must continuously provide tourists with new tourist arrangements in order to diversify their existing tourism offer. Therefore, in order to face the challenges, the agents of the tourism market must make considerable efforts to understand the consumption behaviour of potential tourists and, consequently, to launch distinct tourist destinations. This article describes the specifics, the way of designing and valuing a new tourist destination, both from the perspective of the tourism consumers- and from the perspective of the tourist market agents. UDC: 348.486(478); JEL: M2, Z3 en_US
dc.language.iso other en_US
dc.publisher ASEM en_US
dc.relation.ispartofseries Economica;nr. 2(132)
dc.subject tourism en_US
dc.subject tourism destination en_US
dc.subject tourism consumers en_US
dc.subject tourism market agents en_US
dc.subject informative tour en_US
dc.subject tourism arrangements en_US
dc.subject destinație turistică en_US
dc.subject consumatori-turiști en_US
dc.subject agenții pieței turistice en_US
dc.subject turinformativ en_US
dc.subject aranjamente turistice en_US
dc.title Particularități și metode de proiectare a unei noi destinații turistice en_US
dc.title.alternative Particularities and Methods for Designing a New Tourist Destination en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account