dc.description.abstract |
Articolul descrie și analizează diverse tipuri de schimbări organoizaționale implementate în cadrul Băncii Comerciale (B.C.) „Victoriabank” S.A. în ultimii cinci ani, cu accent pe inițiativele de digitalizare, rebranding, restructurare operațională. Implementarea modificărilor aduse politicii de personal, structurii organizatorice, portofoliului de servicii precum și integrarea noilor tehnologii bancare, au contribuit la sporirea eficienței și consolidarea poziției competitive a băncii pe piața financiară. Totodată, în articol sunt identificate și analizate o serie de provocări și bariere apărute în procesul de schimbare, printre care: rezistența la schimbare din partea angajaților, dificultăți în percepția avantajelor schimbărilor, probleme tehnice legate de digitalizare. Studiul se bazează pe metode calitative, inclusiv analiza documentară, interviuri și oferă o imagine detaliată asupra eforturilor și rezultatelor proceselor de schimbare într-o instituție bancară. Rezultatele subliniază importanța unei abordări integrate a schimbărilor: sociale, economice și tehnologice în vederea obținerii unor rezultate sustenabile. CZU: 336.713:005.591(478); JEL: G21, M14, O33
************************************************************************************************************************************* The article describes and analyses various types of organizational changes implemented at the Commercial Bank "Victoriabank" S.A. over the past five years, focusing on initiatives related to digitalization, rebranding, and operational restructuring. The implementation of changes in personnel policy, organizational structure, service portfolio, as well as the integration of new banking technologies, contributed to increased efficiency and the strengthening of the bank’s competitive position in the financial market. At the same time, the article identifies and examines a series of challenges and barriers encountered during the change process, including employee resistance to change, difficulties in perceiving the benefits of the transformations, and technical issues related to digitalization. The study is based on qualitative methods, including document analysis and interviews, and provides a detailed picture of the efforts and outcomes of the change processes within a banking institution. The results highlight the importance of an integrated approach to social, economic, and technological change in order to achieve sustainable outcomes. UDC: 336.713:005.591(478); JEL: G21, M14, O33 |
en_US |