IREK – AESM: Institutional Repository of Economic Knowledge

Integrating Cultural Intelligence into Business Foreign Language Classes for Professional Success

Show simple item record

dc.contributor.author Rusu, Djulieta
dc.contributor.author Vasilachi, Serghei
dc.date.accessioned 2025-12-08T12:51:53Z
dc.date.available 2025-12-08T12:51:53Z
dc.date.issued 2025-04
dc.identifier.isbn 978-9975-168-56-4 (PDF)
dc.identifier.uri https://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/4715
dc.description RUSU, Djulieta and Serghei VASILACHI. Integrating Cultural Intelligence into Business Foreign Language Classes for Professional Success = Integrarea inteligenței culturale în cadrul orelor de limbă străină de afaceri pentru succesul profesional. Online. In: Multilingvism şi Interculturalitate în Contextul Globalizării: Conferinţa ştiinţifică naţională, Ediţia a 5-a, Chişinău, 4-5 aprilie, 2025: Culegere de articole. Chişinău: SEP ASEM, 2025, pp. 12-22. ISBN 978-9975-168-56-4 (PDF). Disponibil: https://doi.org/10.53486/micg2025.02 en_US
dc.description.abstract În contextul accelerării globalizării și al intensificării interacțiunilor interculturale, competențele lingvistice, deși esențiale, nu sunt suficiente pentru a asigura succesul profesional în mediul de afaceri internațional. În prezent, inteligența culturală (Cultural Intelligence - CQ) devine o competență strategică, care sprijină comunicarea eficientă, negocierea, gestionarea relațiilor interculturale și adaptarea în contexte multiculturale complexe. Scopul acestui articol este de a evidenția relevanța integrării CQ în cadrul orelor de limbă străină de afaceri, prin corelarea dimensiunilor sale: cognitivă, metacognitivă, motivațională și comportamentală cu procesul didactic universitar. Metodologia cercetării este mixtă și include analiza literaturii de specialitate, studii de caz relevante, precum și observații calitative obținute din experiențele studenților implicați în mobilități academice și activități extracurriculare interculturale. Lucrarea propune o abordare aplicativă, prezentând modul în care activitățile didactice: simulările, studiile de caz, interacțiunile autentice și reflecțiile ghidate pot deveni contexte eficiente de dezvoltare a CQ în cadrul cursurilor de limbă străină cu profil economic și profesional. Rezultatele cercetării indică faptul că studenții care dezvoltă un nivel ridicat de inteligență culturală își îmbunătățesc adaptabilitatea profesională, comunicarea în echipe internaționale și capacitatea de a construi relații de afaceri durabile. De asemenea, dezvoltarea CQ în rândul cursanților contribuie semnificativ la integrarea lor pe piața muncii și la performanța acestora în cadrul companiilor internaționale. Concluziile subliniază necesitatea unei abordări integrate în predarea limbilor străine de afaceri în învățământul superior, în care competențele lingvistice și cele interculturale să fie dezvoltate simultan, precum și rolul esențial al profesorilor în formarea viitorilor specialiști. Totodată, sunt formulate unele recomandări pentru cadrele didactice, instituțiile educaționale și angajatori, în vederea pregătirii unor profesioniști capabili să navigheze cu succes în mediul de afaceri internațional. UDC: 316.72+[378.147:81’243](478); JEL: M14, F23, I25 en_US
dc.language.iso other en_US
dc.publisher SEP ASEM en_US
dc.subject inteligență culturală en_US
dc.subject limbă străină de afaceri en_US
dc.subject educație interculturală en_US
dc.subject abordare integrată en_US
dc.subject succes profesional en_US
dc.subject formare universitară en_US
dc.subject adaptare profesională en_US
dc.subject învățământ superior en_US
dc.title Integrating Cultural Intelligence into Business Foreign Language Classes for Professional Success en_US
dc.title.alternative Integrarea inteligenței culturale în cadrul orelor de limbă străină de afaceri pentru succesul profesional en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account